Pages

Monday 10 September 2012

MG GAT X-103 BUSTER


setelah hampir 10 tahun kewujudan siri animasi Gundam Seed (2002-2012), akhirnya BANDAI  telah berjaya meneruskan kesinambungan pengeluaran mecha dari siri GAT-X103 Buster. dalam Pameran Tokyo Toy Show baru-baru ini pihak Bandai telah membuat beberapa pendedahan prototype Buster dalam skala MG secara berwarna selain rumour terdahulu yang menampilkan rekaan Buster dalam bentuk Mould yang tidak berwarna.  

Sebagai peminat siri Animasi Gundam Seed dan Destiny, kemunculan robot Buster dalam skala Master Grade telah lama di tunggu-tunggu walaupun sebelum ini telah ada  dalam skala lain seperti 1/100 non-grade dan robot damashi, namun tetap tidak berjaya menarik perhatian ramai peminat gundam.

tarikh pengeluaran adalah sekitar pertengahan September 2012 ini dengan ramai pengedar telah mula mengambil pra tempahan. sekiranya anda berminat bolehlah buat tempahan sekarang dengan harga 4200Yen -+RM140! seunit.






















4 comments:

  1. klau gundam saiz tapak tgn sy pnah beli.. klau saiz besar cmni blom pnah, hikk...

    ReplyDelete
  2. peminat gundam rupa nyer. aku dlu pernah ada gundam yg jenis pasang sendiri tuh. saiz xde besar mana pun. yg tggi skrin laptop tuh.

    ReplyDelete
  3. Buster memang the truly ground type mobile suit. Design dia sangat military looking. Walaupun Duel pun ada kelengkapan artileri berat jugak, tapi aku lagi prefer Buster ni. Lagi satu heavy artilery mobile suit dari siri Seed yang aku suka ialah Calamity. Tapi dalam semua Gundam GAT series, favourit aku ialah Aegis. Aku lagi minat Athrun dari Kira. Heheheh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. kenapa aku pun suka athrun dari kira eh?
      tapi bab mecha, aku suka buster pastu baru strike.

      Delete